25 October, 2012

Sinisekirju sokilugu

Sokkide kudumine - mõne jaoks ilmselt lihtne nagu lapsemäng... mulle aga mitte...

Alustan kaugemalt.. Kohustuslikus korras põhikooli ajal kootud sokipaar sai kenasti valmis ja õpetajale ette näidatud... mitte et ma seda tegelikult päris ise oleksin kudunud :) Kannad kudus raudselt ema.. kui mitte rohkemgi :) Ja sinnapaika see sokiteema jäi. Uuesti võtsin vardad kätte veebruaris 2010, et ikkagi sokitegu ära õppida. Ämma juhendamisel valmisid esimesed päris ise kootud sokid :) Olin varunud omale selleks otstarbeks hulga sinisekirjut lõnga, mis ise mustrit moodustab. Loomulikult ei tulnud sokid identsed.. Mees arvas mu sokke nähes, et kodus võid kanda, aga külla vast ei maksaks minna.. et arvatakse äkki, et olen mustrit valesti kudunud :) Sokid siis ise sellised..


Kuna see kudumine siiski mingit käsitööisu rohkem ei tekitanud, siis tassisin üsna pea lõngad ämma kätte. Tema hoidis mu varandust hoolega ning nüüd, kui minu käsitöösoolikast sõlm lahti läks andis ta mulle need tagasi :) Kui ma nüüd õieti mäletan, siis lõngaks on Novita 7 Veljestä Polka. Superlõng ma ütleks. Pildil olevad sokid on mul pidevalt kasutuses siiamaani, nõelunud ei ole ma neid veel kordagi ning isegi peale ma-ei-tea-mitmedat pesu on värvid endised.

Aga kogu selle eelneva jutuga tahtsin ma jõuda sinnamaale, et otsustasin mõned päevad tagasi taas sokikudumise käsile võtta. Mitte et meie peres neid vaja oleks.. ilusate ja värviste sokkidega varustab endiselt ämm :) Aga kuna sõbrantsi lastel pole sokke kuduvat vanaema, siis mõtlesin kaks asja ühendada: ühest küljest tuletada taas meelde sokikudumise ning teisest küljest varustada kaks toredat tüdrukut sokkidega.

Alustasin väiksemate sokkidega. Oi, küll selle esimesega oli tegemist. Kanna kudumisega muidugi :) Ajasin aga muudkui vaheldumisi näpuga järge oma märkmetes ja raamatutes. Mõni kudumisespets ilmselt naerab praegu suure häälega, aga mis teha :) Teine sokk läks juba lihtsamalt.. ja valmis need saidki... Mustriliselt täpselt sama erinevad kui minu omad :)


Järgmisena on mul varrastel veidike suuremad sokid.. aga enne kui kanda kuduma hakkan plaanin veelkord ämma juurde koolitusele minna.. Olen üsna kindel, et tal on nii mõnigi hea ja lihtne nipp kannakudumisel varuks :)

No comments: